Plaatsingstarief:

Kat tussen 1 jaar en 12 jaar: € 125,00

Kat ouder dan 12 jaar: € 100,00

Raskat: (kan oplopen tot) € 135,00

Voor buitenbeentjes gelden andere tarieven.

* Doordat katten tot een jaar oud extra (medische) zorg nodig hebben, ligt de prijs voor hen wat hoger.

Wat houdt het plaatsingstarief in?

Uiteraard brengt de adoptie van een huisdier kosten met zich mee. We hanteren verschillende prijzen om de relatie tussen dier en prijs goed af te stemmen. We rekenen adoptiekosten om de kosten voor de opvang en medische zorg te kunnen betalen. In ruil hiervoor krijg je een kat die gecontroleerd is door onze dierenarts, volledig gevaccineerd, gechipt, ontwormt en ontvlooit is. Alle katten zijn bovendien onvruchtbaar gemaakt. Mochten er zich onverhoopt medische problemen voordoen binnen twee weken na plaatsing dan kunt u kosteloos bij onze dierenarts terecht. Hieronder staan de algemene zaken die van toepassing zijn op het plaatsingstarief

– Entingen, ontwormen en ontvlooien

– Castratie of sterilisatie**

– Dierenpaspoort of entingsboekje

– Geregistreerde chip

– Dierenartsconsult en check (gebit etc.) met alle nodige verzorging

** is het kitten nog te jong om te laten castreren/steriliseren dan betaalt het asiel deze kosten zodra de kat oud genoeg is voor de castratie/sterilisatie.

Afstandstarief

Als je afstand van uw dier wilt doen betaalt u afstandskosten. Daarmee lever je een bijdrage aan de verzorging van je dier in onze opvang. Jouw dier wordt bij ons verzorgd door gediplomeerde dierverzorgers, staat onder controle van onze eigen dierenarts en wordt indien nodig begeleid door een gedragsdeskundige. We zorgen net zo lang voor het dier tot we een goede nieuwe baas hebben gevonden! Dit kan een paar weken, maar ook een paar maanden en in sommige gevallen een jaar of langer duren. Afstandskosten zijn exclusief chippen, vaccineren, neutraliseren en medische kosten. Voor meer informatie over het tarief neem gerust contact met ons op.

Het aannemen van afstandsdieren gaat uitsluitend op afspraak, zodat wij u goed kunnen informeren over de voorwaarden en de beschikbare plaats. Bij het afstaan van een asieldier moet je je kunnen legitimeren. Vergeet daarom niet je legitimatiebewijs mee te nemen.

– Kitten (jonger dan 12 weken) Gratis

– Kitten (vanaf 12 weken tot 1 jaar) €50

– Kat volwassen €100

Buiten het standaard afstandstarief zijn er mogelijk aanvullende kosten. Deze kosten worden gemaakt om de gezondheid van de katten te kunnen waarborgen na binnenkomst. Deze kosten worden gerekend indien de behandelingen nog niet zijn gedaan. Te denken valt aan de volgende zaken:

– Vaccinatie €25

– Chip (incl. registratie) €20

– Sterilisatie €85

– Castratie €45

– Gebitsbehandeling incl. narcose €50

– Urineonderzoek (katten ouder dan 10 jaar) €15

– Ontwormen €5

– Ontvlooien Vectra Felis/Stronghold €9

Adoptie op afstand

Wist u dat u voor € 12,50 per maand een kat kunt adopteren? Ideaal voor mensen met een kattenallergie, maar die toch graag een kat willen! De katten krijgen een perfecte verzorging. In overleg kunt u kiezen voor een specifieke adoptiekat of voor het algemene adoptieplan. De katten die in het adoptieplan zitten zijn om wat reden dan ook lastiger te herplaatsen dan hun andere soortgenoten.

Maandag       09.00 – 17.00
Dinsdag         09.00 – 17.00
Woensdag     09.00 – 17.00
Donderdag    09.00 – 17.00
Vrijdag           09.00 – 17.00
Zaterdag       09.00 – 17.00

Zon- en feestdagen gesloten

Alleen open voor afspraken of donaties.

Dierenasiel Oostzaan

020 – 633 5400